[Fotos] Jornada Internacional #AlfonLlibertat. València

29
dic
2012

[Cat]
Ahir 28 de desembre, dins de la campanya promoguda per la Plataforma per la llibertat d’Alfon, centenars de persones varen concentrar-se en Delegació de Govern per a exigir la seua llibertat.
La concentració va tallar el trànsit del carrer Colom y després les manifestants van marxar cap a la plaça de l’Ajuntament amb crits com “Alfon llibertat” i “Ací es tortura, com en la dictadura”, entre d’altres.
Alfon és un jove de Vallecas empresonat des de la Vaga General del 14-N. Va ser portat a presó provisional sobre la base d’un supòsit de “alarma social”, una figura penal que no està vigent des de l’any 2003. Per tant, un nou jutge, va procedir a modificar el supòsit pel de possible pertinença a banda armada, refirint-se a Bukaneros, la penya del Rayo Vallecano amb la que Alfon simpatitza.
A més de la preventiva, el jove vallecà es troba baix Fitxer d’Interns d’Especial Seguiment (FIES), una decisió presa pel propi director de la presó de Soto del Real, on es troba reclús, i que implica la restricció de les comunicacions -tant per carta com per telèfon- i de les visites. El FIES constitueix el règim més dur del sistema penitenciari.
Aquesta jornada de lluita s’ha donat a nivell internacional.

[Cast]
Ayer 28 de diciembre, dentro de la campaña promovida por la Plataforma por la libertad de Alfon, centenares de personas se concentraron en Delegación de Gobierno para exigir su libertad. La concentración cortó el tráfico de la calle Colon y después lxs manifestantes marcharon hacia la plaza del Ayuntamiento con gritos como “Alfon libertad” y “Aquí se tortura, como en la dictadura”, entre otros.
Alfon es un joven de Vallecas en prisión desde la Huelga General del 14-N. Fue llevado a prisión provisional en base a un supuesto de “alarma social”, una figura penal que no está vigente desde el año 2003. Por tanto, un nuevo juez, procedió a modificar el supuesto por el de posible pertenencia a banda armada, refiríendose a Bukaneros, la peña del Rayo Vallecano con al que Alfon simpatiza.
Además de la preventiva, el joven vallecano se encuentra bajo Fichero de Internos de Especial Seguimiento (FIES), una decisión tomada por el propio director de la prisión de Soto del Real, donde se encuentra recluso, y que implica la restricción de las comunicaciones -tanto por carta como por teléfono- y de las visitas. El FIES constituye el régimen más duro del sistema penitenciario.
Esta jornada de lucha se ha dado a nivel internacional.

http://alfonlibertad.wordpress.com/

 

www.la-plataforma.net
www.twitter.com/ColectivoLP
www.facebook.com/colectivolaplataforma

 




Volver arriba